Układy zawieszenia
Układy zawieszenia różnią się w zależności od modelu samochodu. Najbardziej rozpowszechnionym wariantem jest układ McPhersona instalowany w samochodach z niemal każdego segmentu. W skład kolumny wchodzą amortyzator zintegrowany ze sprężyną, zwrotnica i dolny wahacz trójkątny. Pomimo że producenci stale rozwijają schemat konstrukcyjny, układ ten pozostaje najtańszym w produkcji i naprawie rodzajem zawieszenia przedniego.
W nowszych pojazdach często wykorzystuje się układ wielowahaczowy, w którym na każde koło przypada po kilka wahaczy. Takie rozwiązania konstrukcyjne odznaczają się stabilnością i zwiększają precyzję prowadzenia pojazdu. Niestety, wyższy komfort jazdy wiążę się z koniecznością poniesienia większych kosztów w przypadku awarii.
Kierowcy, którzy poszukują rozwiązania kompromisowego, chętnie wybierają modele z belką skrętną (rodzaj zawieszenia tylnego). Podatna na skręcenia belka poprzeczna pełni w tym przypadku rolę stabilizatora, współpracując z amortyzatorami i sprężynami. Zdarza się, że w niektórych modelach konstruktorzy stosują dodatkowy stabilizator zainstalowany wzdłuż belki.
W przypadku starszych aut często spotykamy belkę z drążkami skrętnymi, które zastępują sprężyny albo pióra resorów. Do pewnego momentu układ uchodzi za bezawaryjny, niemniej po osiągnięciu przebiegu ok. 150 tys. km można spodziewać się wyeksploatowania łożyska wahaczy, przez co belka wymaga regeneracji.